Aktualitások
2015.01.06.
Körlevelek, szomszéd, barátnő, hirdetések. Szervezetünk ellenségei diétaszezon idején. Hiszen bármibe képesek vagyunk belevágni egy-két kiló mínusz reményében. Megéri?

Aktualitások

Jön a diétaszezon- vigyázzon mit (nem) eszik meg!

2015.01.06.

Körlevelek, szomszéd, barátnő, hirdetések. Szervezetünk ellenségei diétaszezon idején. Hiszen bármibe képesek vagyunk belevágni egy-két kiló mínusz reményében. Megéri?

Hogy csak a néhány példát említsek anélkül, hogy konkrét módszereket vennék górcső alá, nézzük a szénhidrát megvonásának hatását a szervezetünkre. Rengeteg diéta alapeleme, hogy hagyj el minden szénhidrátot. Tudta Ön, hogy mára bizonyított tény: a sok fehérje- és kevés szénhidrát-, illetve rosttartalmú étrend emelheti a kolorektális daganatok kockázatát? Tabletták, italporok, szirupok és fűszerek, az elmaradhatatlan káposztaleves és a nem várt yoyo effektus.


Mindannyian mások vagyunk


A Metodic módszer kifejlesztői az egyéni igényeket vették alapul vizsgálataik során. Megfigyelték, hogy az emberiség étkezési szokásai hogyan változtak a történelem során, különböző földrajzi területeken. Dél-Indiában például közel 100 000 évvel ezelőtt a növényzet sűrű és buja volt. Bár lehetséges volt állatokra vadászni, a táplálékkínálat többnyire különféle termésekből, gyökerekből, gyümölcsökből és zöldségekből állt. Itt az éhséget könnyebb és egyszerűbb ezekkel a táplálékokkal csillapítani, tehát itt a táplálkozás szénhidrátban nagyon gazdag és igen fehérjeszegény. Ehhez hasonló a „szénhidrát táplálkozási típusú” ember, aki a fent említett táplálkozást igényli ahhoz, hogy szervezete optimálisan működhessen a mindennapokban. Ugyanakkor például a „fehérje táplálkozási típusú” eszkimók a hideg Alaszkában telepedtek le, ahol a táplálékkínálat főleg zsírban és fehérjében gazdag, mint pl. a hal, a fóka, ezért nekik ezekből az alapanyagokból táplálékokból kellett megvalósítani táplálkozásukat.

Minden szervezet, az őt érő külső és belső hatásokra máshogy reagál. Azt már biztosan Ön is észrevette, hogy vannak, akik táblaszám ehetik a csokoládét, anélkül hogy nőne a ruhaméretük, és vannak, akiken már aznap plusz dekák jelennek meg, ha igent mondanak egy süteménynek.

Nos, ezen nem kell csodálkozni, ismerni kell szervezetünket, anyagcsere folyamatainkat, mindezek ismeretében tudatosan táplálkozni.



Mielőtt újabb diétába vág, mérlegeljen


Tudatos életvezetést tanít a Metodic módszer, miután modern eszközök segítségével felméri szervezetünk igényeit. Azt követően, hogy Ön részt vett a mérésen, személyre szabott étrendet, életvezetési tanácsokat kap a Metodic szakembereitől. Rendszeres kontrollok során nyomon követik súlyváltozását, receptötletekkel, házhoz rendelhető egészséges menüvel segítenek színesíteni az új étrendjét.


Dallos Ágnes
életvezetési tanácsadó